212.7 pkt.
trasa .gpx |
Pod górę Chełm w Myślenicach
Początek podjazdu: Ulica Leśna Zarabie w Myślenicach
Gdzie znajduję się podjazd: Beskid Wyspowy Podjazd z Zarabia w Myślenicach na górę Chełm, punkt szczytowy na wysokości 645 metrów npm, kawałek dalej stacja narciarska na wysokości 614 m npm.
Podjazd rozpoczynamy po skręcie z ulicy Parkowej w ulicę Leśną, co prawda jeszcze następne kilkaset metrów jest jeszcze w zasadzie po płaskim, ale już tu zaczynam oznaczać podjazd. Zaraz na początku widzimy znaki nakazujące jazdę z łańcuchami, kawałek dalej jest tablica informująca, że do stacji narciarskiej jest 800 metrów. Po chwili wjeżdżamy wąską asfaltową drogą do lasu, droga jest zacieniona więc miejscami mokra. Początkowo stromizna jest niewielka, jedziemy więc sobie spokojnie, po prawej furgocze wyciąg krzesełkowy, momentami widoczny za linią drzew. Po około 1,5 kilometra dojeżdżamy do dolnej stacji narciarskiej, widać stok i wyciąg na szczyt. Za kolejką stromizna delikatnie rośnie a po jakiś 2,5 kilometrach nagle dojeżdżamy do odcinak około 300 metrów bardzo stromej ścianki na, której musiałem po raz pierwszy wrzucić najlżejsze przełożenie. Cały początkowy odcinek podjazdu składa się właśnie z takim ścianek po czym odcinek wypłaszczenia, miejscami nawet zjazdu i znowu ścianka. Ciężko jest do pierwszych zabudowań osiedla Chełm, po 3,5 km pojawiają się pierwsze zabudowania, początkowo przez osiedle jest jeszcze stromo, ale po chwili gdy zobaczymy kościółek to nastąpi dość wyraźnie wypłaszczenie. Po 1,3 km od początku osiedla mijamy kościółek i następnie droga skręca w prawo o prawie 180 stopni. Dalej jedziemy między zabudowaniami osiedla ale robi się zdecydowanie bardziej stromo, po kolejnych 800 metrach wjeżdżamy w las, droga cały czas pnie się mocno pod górę. Średnie nachylenie na tym odcinku sięga 10% i szybko zdobywamy wysokość 600 metrów npm. Po przejechaniu jakiś 5,8 km od początku podjazdu kończy się asfalt (wysokość 620 m npm), a droga dalej dość mocno wznosi się pod górę. Kulminacje szosy osiągamy po przejechaniu 6,5 km na wysokości około 645 m npm). Dalej rozpoczyna się zjazd i ponownie pojawi się asfalt. Mijamy prywatne obserwatorium, następnie skrzyżowanie szlaków i maszt GSM by po kolejnych kilkuset metrach dojeżdżamy do górnej stacji kolejki i stacji narciarskiej. Cały odcinek to 7,8 km, ale osiągnięciu kulminacji szosy mamy zjazd, a potem jeszcze krótki podjazd i wypłaszczenie też przed stacją narciarską.
Właściwy podjazd to 6500 metrów, 357 metrów przewyższenia, średnie nachylenie 5,5%, mój czas to 35:51, średnia prędkość 11 km/h; VAM 589; moc 216 wat. Strava i ridewidthgps.com oznaczają podjazd jako premię 2 kategorii. Najtrudniejszy jest 3, 4 i 6 km odpowiednio: 6,9%; 7,5% i 6,3%; najłatwiejszy kilometr 5 czyli wypłaszczenie na osiedlu Chełm - 2,7%. Cały podjazd nie jest ekstremalnie trudny, ale 6,5 kilometra jazdy pod górę ze średnim nachyleniem 5,5% a miejscami przekraczającym 10% jest jednak pewnym wyzwaniem. W nagrodę możemy odpocząć na stacji narciarskiej podziwiając piękne widoki, na szczycie jest też restauracja.
Na koniec ciekawe porównanie, podjazd pod Chełm z Myślenic znajduję się w bazie podjazdów na stronie www.genetyk.com/podjazdy/ co ciekawe autorowi tej stromy podjazd wyszedł trudniejszy niż mi:
Rank - 113; Punkty - 266,2; Nazwa: Chełm - Wierch Stróża szosą z Myślenic; Grupa górska - Karpaty Beskid Wyspowy; Punkt końcowy: Chełm - Wierch Stróża; Wysokość końca: 647 m npm; Punkt startu: Myślenice ul. Parkowa/Leśna; Wysokość startu - 290 m; Długość - 6,09 km; Przewyższenie - 357 m; Średnie nachylenie - 5,9%; Max na kilometrze - 8,3%; Max na 100 m - 16%.
Wydaje się, że podjazd jest oznaczony dokładnie na tej trasie co mój, ale mimo to jest sporo krótszy, większe wychodzi nachylenie najtrudniejszego kilometra, jest też nachylenie na 100 rzędu 16% - mój GPS takiego nie zanotował, ale jedna ścianka była faktycznie bardzo stroma. Być może moje urządzenie gubiło się trochę w lesie stąd błędny pomiar.
|